Betydelsen av onlinemarknadsplatser (OMPs) som kanal för att nå ut till kunder i Europa ökar alltmer. Idag gör närmare 45% av de europeiska konsumenterna sina produktsökningar direkt på OMPs istället för på Google. Men vad finns det för aktörer och hur funkar det?
Under detta webinar kommer vi bland annat att diskutera:
- Vad gör man för att hitta rätt och relevanta OMPs för olika marknader i Europa och för ens egna produkter och vilka olika varianter finns?
- Hur funkar det att ingå partnerskap med OMPs och vad bör man tänka på?
- För- och nackdelar med att sälja på OMPs?
- Hur har Lexingtons resa sett ut i Europa med OMP-samarbeten?
- Trendspaning framåt
Datum: 20 april, 11.00 – 12.00 Plats: webinar
I studion:
- Moderator: Linda Laszlo Ek, e-handelsexpert på Business Sweden
- Karl Lindhe, fd International Sales Director på Lexington och grundare av Aska Agency
- Henrik Klintenberg, konsult inom digital försäljning och grundare av Ondrop
- Vid chatten: Erik Törnqvist, Trade Advisor på Business Sweden
Välkommen att anmäla dig till detta kostnadsfria webinar, senast den 19 april kl. 15.00.
Swedish E-Commerce Academy är ett samarbete mellan Business Sweden, Amazon Sverige, Almi Stockholm, Almi Skåne och Regional Exportsamverkan Skåne.
|